W nowej odsłonie programu „Czyste Powietrze”, która obowiązuje od 31 marca 2025 r. wsparciem dla Beneficjentów zajmą się operatorzy

31 marca 2025 / adminit

Operator poprowadzi beneficjenta krok po kroku przez całą ścieżkę w programie
i zapewni pełną opiekę i wsparcie od podjęcia decyzji o realizacji inwestycji, przez proces inwestycyjny, aż do jego zakończenia i rozliczenia umowy o dofinansowanie.

Rola Operatora ma na celu wsparcie szczególnie osób starszych i ubogich, które mogą być narażone na nieuczciwych wykonawców i mają trudności z dostępem do informacji i  technologii. Osoby zagrożone ubóstwem energetycznym mogą dostać nawet do 100% dofinansowania kosztów netto termomodernizacji domu i wymiany nieefektywnego kotła, tzw. kopciucha.

Tylko za pośrednictwem operatorów mieszkańcy mają możliwość pozyskania najwyższego poziomu wsparcia finansowego oraz tzw. prefinansowania.

Zadania operatorów podzielono na dwa etapy:

W pierwszym etapie:

  • dotarcie do mieszkańców, którzy potrzebują wsparcia przy wymianie źródła ciepła i termomodernizacji domu;
  • zaprezentowanie możliwych rozwiązań w ramach programu Czyste Powietrze;
  • ocena poziomu dofinansowania możliwego do otrzymania przez danego mieszkańca;
  • wsparcie (na prośbę beneficjenta) w wyborze audytora energetycznego i potencjalnych wykonawców;
  • pomoc w wypełnieniu i złożeniu wniosku o dofinansowanie.

W drugim etapie:

  • przekazanie i wyjaśnienie warunków umowy o dofinansowanie;
  • pomoc przy wyborze i podpisaniu umowy z wykonawcami;
  • pomoc we wnioskowaniu o zaliczkę
  • wsparcie w realizacji umowy, uzyskiwaniu finansowania i prefinansowania na kolejnych etapach;
  • informowanie o warunkach programu oraz obowiązku korzystania z Listy Zielonych Urządzeń i Materiałów (https://lista-zum.ios.edu.pl/);
  • pomoc w ewentualnej aktualizacji audytu energetycznego oraz w wystąpieniu o zmianę warunków umowy dotacji z WFOŚiGW;
  • pomoc (na prośbę beneficjenta) w wyborze wykonawcy świadectwa charakterystyki energetycznej budynku;
  • pomoc w skompletowaniu wymaganej dokumentacji przedsięwzięcia;
  • pomoc w przygotowaniu wniosku o płatność oraz w rozliczeniu końcowym przedsięwzięcia.

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie pełnić będzie rolę Operatora dla mieszkańców Gmin, w których nie będzie działał Operator.

W celu umówienia spotkania lub konsultacji prosimy o kontakt pod numerami:

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie

ul. Ogrodowa 5/7, 00-893 Warszawa

tel. (22) 504 41 188

tel. (22) 504 41 199

Wydział Zamiejscowy w Siedlcach

 ul. Terespolska 12, 08-110 Siedlce

tel. (25) 640 43 67

Wydział Zamiejscowy w Radomiu

ul. 25 Czerwca 68, 26-600 Radom

tel. (48) 368 00 80

Wydział Zamiejscowy w Ostrołęce

ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 38, 07-410 Ostrołęka

tel. (29) 746 11 26

Wydział Zamiejscowy w Płocku

ul. Stary Rynek 20, 09-400 Płock

tel. (24) 231 33 87

Wydział Zamiejscowy w Ciechanowie

ul. Mickiewicza 7, 06-400 Ciechanów

tel. (23) 674 10 51

Ta strona używa cookies i podobnych technologii. Chcąc dalej korzystać ze strony musisz zaakceptować politykę prywatności.

Akceptuję