Kolejne mazowieckie gminy pozbędą się azbestu dzięki dotacjom z WFOŚiGW w Warszawie.

28 czerwca 2022 / Tomasz Chrzanowski

Blisko 242 tys. zł w formie dotacji Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki w Warszawie przekaże ośmiu gminom z powiatu gostynińskiego i płockiego na usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest.

W siedzibie OSP w Sannikach 28.06.2022 r. prezes zarządu WFOŚiGW w Warszawie Marek Ryszka podpisał z samorządami umowy dotacyjne. W wydarzeniu wziął udział poseł okręgu płocko-ciechanowskiego Maciej Małecki, który pełni funkcję wiceministra aktywów państwowych. Parlamentarzysta zabiegał o przyznanie dotacji dla gmin z powiatów gostynińskiego i płockiego.

Większość przyznanych dotacji prawie w całości pokrywa koszty demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest. Wsparcie trafi do miasta i gminy Sanniki, gminy Szczawin Kościelny, gminy Gostynin, miasta Gostynin, gminy Radzanowo, miasta i gminy Drobin, gminy Słubice oraz miasta i gminy Gąbin.

Dzięki wsparciu Funduszu szkodliwy azbest zostanie w bezpieczny sposób zdemontowany z dachów przez specjalistyczne firmy i unieszkodliwiony na składowiskach odpadów niebezpiecznych. Szkodliwy materiał przestanie stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia mieszkańców.

Na działania związane z usuwaniem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest w 2022 roku WFOŚiGW w Warszawie zaplanował 6 mln 800 tys. zł. Część środków trafi do gmin z powiatów gostynińskiego i płockiego.

Przyznane dotacje:

Miasto i Gmina Sanniki – 35 000 zł

Gmina Szczawin Kościelny – 34 800 zł,

Gmina Gostynin – 35 000 zł

Miasto Gostynin -10 298 zł

Gmina Radzanowo – 32 700 zł

Miasto i Gmina Drobin – 35 000 zł

Gmina Słubice – 24 000 zł

Miasto i Gmina Gąbin – 35 000 zł

Ta strona używa cookies i podobnych technologii. Chcąc dalej korzystać ze strony musisz zaakceptować politykę prywatności.

Akceptuję