Dotacje na usuwanie azbestu dla 8 gmin z powiatu sochaczewskiego
Blisko 180 tys. zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie trafi do ośmiu gmin z powiatu sochaczewskiego na usuwanie i unieszkodliwianie azbestu.
Dotacje dla samorządów są przyznawane w ramach ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest. WFOŚiGW w Warszawie dofinansowuje przedsięwzięcia w zakresie demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest. Od 2018 roku Fundusz przekazał na ten cel blisko 35 mln zł. W tym roku budżet programu realizowanego na Mazowszu wynosi łącznie 5,1 mln zł.
Umowy z gminami z powiatu sochaczewskiego 11.10.2021 r. podpisał Marek Ryszka, prezes zarządu WFOŚiGW w Warszawie. Uroczystość odbyła się w urzędzie gminy Młodzieszyn. Uczestniczył w niej minister Maciej Małecki, który zabiegał o przyznanie dotacji dla samorządów.
Przyznane dotacje:
– Gmina Brochów – 21 650,88 zł
– Gmina Teresin – 12 984,32 zł
– Gmina Nowa Sucha – 29 920,00 zł
– Gmina Rybno – 29 808,00 zł
– Gmina Iłów – 26 880,00 zł
– Gmina Młodzieszyn – 30 000,00 zł
– Gmina Sochaczew – 16 143,20 zł
– Miasto Sochaczew – 11 674,00 zł