Jak prowadzić ewidencję opłatową?
Dzięki wsparciu finansowym ze środków WFOŚiGW w Warszawie przedsiębiorcy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą wymagającą pozwoleń środowiskowych oraz przedstawiciele innych instytucji z terenu Mazowsza mieli możliwość poszerzenia swojej wiedzy z zakresu opłat środowiskowych.
Szkolenie, w dniu 11 maja br., dotyczące m.in.: opłat za korzystanie ze środowiska, opłaty produktowej, opłaty za substancje kontrolowane oraz opłat wynikających z ustawy o bateriach i akumulatorach zorganizował Departament Opłat Środowiskowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie. Departament ten prowadzi ten cykl jednodniowych bezpłatnych szkoleń i warsztatów od 23 marca br. W dotychczasowych trzech edycjach spotkań szkoleniowych wzięło udział około 300 osób.
Szkolenia, podobnie jak system informatyczny do naliczania opłat za korzystanie ze środowiska, opłaty produktowej, opłaty za substancje kontrolowane oraz księgowania i redystrybucji, z którego korzysta Departament Opłat Środowiskowych, są dotowane przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Uczestnicy szkoleń otrzymują odpowiedzi na pytania: kto podlega opłatom? gdzie i jak je wnosić? w jaki sposób prawidłowo prowadzić ewidencję opłatową? Dzięki szkoleniom wzrasta świadomość obowiązku naliczania i ponoszenia opłat środowiskowych. Udaje się również wyeliminować błędy popełniane przy wypełnianiu niezbędnych wykazów i sprawozdań składanych przez podmioty dotychczas rozliczające opłaty. Uczestnicy są także na bieżąco informowani o nowych i zmianach w już istniejących przepisach prawa.