Jak przygotować się do wizyty w gminie lub rozmowy z operatorem programu Czyste Powietrze

15 kwietnia 2025 / Edyta Bonisławska

Jeśli planują Państwo złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach programu Czyste Powietrze, warto wcześniej przygotować niezbędne informacje i dokumenty. To usprawni proces i pozwoli szybciej uzyskać dotację.

Na pierwsze spotkanie w gminnym Punkcie Konsultacyjnym Czystego Powietrza lub z operatorem (w gminie lub WFOŚiGW w Warszawie i Oddziałach Zamiejscowych) prosimy przygotować:

  • adres e-mail oraz dane osobowe,
  • numer PESEL współmałżonka,
  • informacje o dochodach,
  • dane dotyczące nieruchomości.

Docelowo potrzebne będą również również:

  • księga wieczysta lub inny dokument potwierdzający prawo własności do budynku,
  • zgoda współmałżonka na zaciąganie zobowiązań w ramach umowy o dofinansowanie (jeśli dotyczy),
  • zgoda współwłaścicieli na realizację przedsięwzięcia (jeśli dotyczy),
  • zaświadczenie o dochodach wydane przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta (wymagane przy ubieganiu się o podwyższony lub najwyższy poziom dofinansowania; dokument musi być wystawiony na wnioskodawcę)
  • umowa lub umowy z wykonawcą (w przypadku składania wniosku o dotację z prefinansowaniem).
  • audyt i dokument podsumowujący audyt energetyczny (w przypadku braku audytu operator pomoże w wyborze audytora energetycznego).
  • inne niezbędne dokumenty i oświadczenia (w tym dotyczące wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych).

Pamiętajmy, że dobre przygotowanie to krótszy czas oczekiwania na decyzję i sprawniejsze przeprowadzenie całego procesu.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.czystepowietrze.gov.pl:

dofinansowanie Czyste Powietrze krok po kroku

Spotkanie z operatorem programu Czyste Powietrze w WFOŚiGW w Warszawie i Oddziałach Zamiejscowych można umówić przez terminarz:
Rezerwacja spotkania

Ta strona używa cookies i podobnych technologii. Chcąc dalej korzystać ze strony musisz zaakceptować politykę prywatności.

Akceptuję