Jak przygotować się do wizyty w gminie lub rozmowy z operatorem programu Czyste Powietrze
Jeśli planują Państwo złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach programu Czyste Powietrze, warto wcześniej przygotować niezbędne informacje i dokumenty. To usprawni proces i pozwoli szybciej uzyskać dotację.
Na pierwsze spotkanie w gminnym Punkcie Konsultacyjnym Czystego Powietrza lub z operatorem (w gminie lub WFOŚiGW w Warszawie i Oddziałach Zamiejscowych) prosimy przygotować:
- adres e-mail oraz dane osobowe,
- numer PESEL współmałżonka,
- informacje o dochodach,
- dane dotyczące nieruchomości.
Docelowo potrzebne będą również również:
- księga wieczysta lub inny dokument potwierdzający prawo własności do budynku,
- zgoda współmałżonka na zaciąganie zobowiązań w ramach umowy o dofinansowanie (jeśli dotyczy),
- zgoda współwłaścicieli na realizację przedsięwzięcia (jeśli dotyczy),
- zaświadczenie o dochodach wydane przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta (wymagane przy ubieganiu się o podwyższony lub najwyższy poziom dofinansowania; dokument musi być wystawiony na wnioskodawcę)
- umowa lub umowy z wykonawcą (w przypadku składania wniosku o dotację z prefinansowaniem).
- audyt i dokument podsumowujący audyt energetyczny (w przypadku braku audytu operator pomoże w wyborze audytora energetycznego).
- inne niezbędne dokumenty i oświadczenia (w tym dotyczące wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych).
Pamiętajmy, że dobre przygotowanie to krótszy czas oczekiwania na decyzję i sprawniejsze przeprowadzenie całego procesu.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.czystepowietrze.gov.pl:
dofinansowanie Czyste Powietrze krok po kroku
Spotkanie z operatorem programu Czyste Powietrze w WFOŚiGW w Warszawie i Oddziałach Zamiejscowych można umówić przez terminarz:
Rezerwacja spotkania
