Kolejne mazowieckie gminy pozbędą się azbestu dzięki dotacjom z WFOŚiGW w Warszawie.
Blisko 242 tys. zł w formie dotacji Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki w Warszawie przekaże ośmiu gminom z powiatu gostynińskiego i płockiego na usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest.
W siedzibie OSP w Sannikach 28.06.2022 r. prezes zarządu WFOŚiGW w Warszawie Marek Ryszka podpisał z samorządami umowy dotacyjne. W wydarzeniu wziął udział poseł okręgu płocko-ciechanowskiego Maciej Małecki, który pełni funkcję wiceministra aktywów państwowych. Parlamentarzysta zabiegał o przyznanie dotacji dla gmin z powiatów gostynińskiego i płockiego.
Większość przyznanych dotacji prawie w całości pokrywa koszty demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest. Wsparcie trafi do miasta i gminy Sanniki, gminy Szczawin Kościelny, gminy Gostynin, miasta Gostynin, gminy Radzanowo, miasta i gminy Drobin, gminy Słubice oraz miasta i gminy Gąbin.
Dzięki wsparciu Funduszu szkodliwy azbest zostanie w bezpieczny sposób zdemontowany z dachów przez specjalistyczne firmy i unieszkodliwiony na składowiskach odpadów niebezpiecznych. Szkodliwy materiał przestanie stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia mieszkańców.
Na działania związane z usuwaniem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest w 2022 roku WFOŚiGW w Warszawie zaplanował 6 mln 800 tys. zł. Część środków trafi do gmin z powiatów gostynińskiego i płockiego.
Przyznane dotacje:
Miasto i Gmina Sanniki – 35 000 zł
Gmina Szczawin Kościelny – 34 800 zł,
Gmina Gostynin – 35 000 zł
Miasto Gostynin -10 298 zł
Gmina Radzanowo – 32 700 zł
Miasto i Gmina Drobin – 35 000 zł
Gmina Słubice – 24 000 zł
Miasto i Gmina Gąbin – 35 000 zł