Jak prowadzić ewidencję opłatową?

19 maja 2011 / administrator

 

Dzięki wsparciu finansowym ze środków WFOŚiGW w Warszawie przedsiębiorcy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą wymagającą pozwoleń środowiskowych oraz przedstawiciele innych instytucji z terenu Mazowsza mieli możliwość poszerzenia swojej wiedzy z zakresu opłat środowiskowych.

Szkolenie, w dniu 11 maja br., dotyczące m.in.: opłat za korzystanie ze środowiska, opłaty produktowej, opłaty za substancje kontrolowane oraz opłat wynikających z ustawy o bateriach i akumulatorach zorganizował Departament Opłat Środowiskowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie. Departament ten prowadzi ten cykl jednodniowych bezpłatnych szkoleń i warsztatów od 23 marca br. W dotychczasowych trzech edycjach spotkań szkoleniowych wzięło udział około 300 osób.
 
Szkolenia, podobnie jak system informatyczny do naliczania opłat za korzystanie ze środowiska, opłaty produktowej, opłaty za substancje kontrolowane oraz księgowania i redystrybucji, z którego korzysta Departament Opłat Środowiskowychsą dotowane przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
 
Uczestnicy szkoleń otrzymują odpowiedzi na pytania: kto podlega opłatom? gdzie i jak je wnosić? w jaki sposób prawidłowo prowadzić ewidencję opłatową? Dzięki szkoleniom wzrasta świadomość obowiązku naliczania i ponoszenia opłat środowiskowych. Udaje się również wyeliminować błędy popełniane przy wypełnianiu niezbędnych wykazów i sprawozdań składanych przez podmioty dotychczas rozliczające opłaty. Uczestnicy są także na bieżąco informowani o nowych i zmianach w już istniejących przepisach prawa.
 

Ta strona używa cookies i podobnych technologii. Chcąc dalej korzystać ze strony musisz zaakceptować politykę prywatności.

Akceptuję